2017-01-18 10:52 vi får larm om att delar av Internet inte går att nå. Problemet är hos vår Carrier-leverantör.

Vår carrier-leverantör har problem i sitt nät. Det gäller bara vissa destinationer. Alla våra system fungerar som de skall, men kan vara svåra att nå. Vi väntar på att Carrier-leverantörer löser problemet. De har eskalerat ärendet till third line support. Felet ligger inte i vår förbindelse utan längre ut i nätet.

Följ ärendet på denna länk. Om länken upphört att fungera är ärendet löst och har stängts.

Leverantörens statusrapport om ärendet (öppnas i nytt fönster)

Om ni har problem att nå Internet, tänk på att stänga av WiFi i mobiltelefonen. Mobilen upptäcker normalt inte att WiFi inte fungerar.

Om ni behöver nå tjänster utanför SizeIT's nätverk, pröva att dela ut Internet via Mobiltelefonen och anslut datorn via mobilen.

Händelselogg

11:02 rapporterar vår övervakning att felet är åtgärdat.
11:20 nytt larm om destinationer som inte går att nå. Leverantören har inte klarrapporterat i sitt ärende.
11:30 övervakningen rapporterar att allt fungerar igen.
15:19 Nytt larm. Kort avbrott om ca 1 minut bara. Övervakningen rapporterar direkt att det fungerar igen.
16:00 Leverantören fortsätter bevaka ärendet och har ännu inte klarrapporterat.
2017-01-19 15:00 Leverantören har klarrapporterat detta och stängt ärendet. Vår övervakning har indikerat att allt fungerar sedan igår kl 15:19.